Häljesund 221

Hemma
Reaktionerna var sjukt roliga igår när jag kom fram, grät ioförsig floder!
Elin, som jag hälsade på först klockan halv 7 på morgonen, öppnade dörren och stirrade på mig i 10 sekunder, sen vände hon och skrek "NEEJ". Sen började vi grina.
Mallan var skit trött och lite grinig när Elin ringde och sa att hon var tvungen att öppna porten för hon glömt något som hon var tvungen att ha till jobbet. Elin gick in först och började prata med Mallan, då kom jag in och ställde mig i dörröppningen. Hon kollade på mig och sa hej. Sen var hon tvungen att kolla igen, då skrek hon hej och sprang fram och kramade mig. Sen började vi grina.
Hos mormor tog Elin henne i handen och sa, kom mormor, kolla här! Så drog hon med henne till hallen varpå mormor kollar på mig och säger "vad är det jag ska se?" haha Hon blev jätteglad, till och med morfar hade svårt att inte visa att han var glad. Och jag grinade!
Rita, hunden, kände igen mig efter ett tag och började skrika och pissade ner hela hallen, sen pussade hon mig massor.
Mamma stod i stallet och mockade när Elin kom in och sa hej. "Nämen, är du här?" För Elin skippade jobbet för att följa med mig istället. Sen gick jag in i stallet. Mamma skrek högt rakt ut och varken jag eller Elin har någonsin sett mamma grina så mycket, och hon grinar för det mesta. Jag grinade också!
Pappa var inte hemma först, så jag och Elin satt oss på övervåningen och när Elin ropade upp honom kom han in i sovrummet, kollade på oss och sen gick han fram till mig, sträckte fram handen och sa "hej". Jag trodde han skämtade och blev lite besviken att han inte blev glad att se mig, men jag sträckte också fram handen och han såg nog att vi undrade vad han höll på med. Då kollade han på Elin och sa "Är det här någon jag ska känna igen?"
Sen tog det några sekunder, av tystnad, innan han utbröt "men det är ju Hanna!!!!" Sen grinade han lite och jag mycket!
Farmor och farfar blev jätte förvånade och glada dom också! Det var skönt att se att alla mådde bra!
Fick köra in till stan, har längtat efter att köra bil!!, så gick vi på vernissage, jag, mamma, pappa och syrran och mös! Åkte hem och åt världens godaste svenska middag och spelade spel! Jag ska få nya samsung galaxy 2 i sen födelsepresent också :)
Idag har jag mysigt runt här hemma i Hälje, städat lite, fixat lite bilder, mockat och ätit svensk god frukost!!
Elin kommer hem extra idag och tar förhoppningsvis med sig Mallan! Imorgon kommer Emma hem, kommer inte kunna sova inatt, saknar henne så mycket!!! Därför är det fortfarande lite hemligt att jag är hemma!
Imorgon ska jag också hälsa på
Äldrevården i Järpen sa att jag skulle höra av mig så fort jag kom hem till mamma om jag ville jobba, i Hallen behövde dom folk och jag har nästan blivit tvingad att ringa dit och söka jobb. Jag som trodde det skulle bli en lugn sommar utan pengar!
Nu kom mamma och pappa hem :D
Jag och pappa ska ut och rida innan mina systrar kommer hit!

Kommentarer
Postat av: Kersti

Välkommen hem!!!!

2011-05-05 @ 15:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0