"Fan, det är ju mer hus här än i Järpen!"

...Patriks första kommentar när vi flyger in över Abu Dhabi. Har ett par timmars väntan här innan vi tar nästa och sista flighten mot slutdestinationen, Sydney. Roar oss med gratis trådlöst internet på flygplatsen så länge.

Hittils har resan gått väldigt smidigt, kort flight till Frankfurt där vi strosade runt lite, käkade Mc Donalds och sänkte några bärkeljunga. Fick även till att sova lite på flighten mellan Frankfurt och Abu Dhabi, vilket kan behövas då jag fruktar jetlagen vi kommer ha när vi anländer i Sydney.

Tänkte även bjuda på resans första bilder.
Vi hörs!

Hanna&PataARN
Hejdå Sverige!
Flight SK673 till Frankfurt
Stackars Anna-Carin...nu dricker Hanna öl, IGEN!
Gissa vem som inte sov på planet från Frankfurt?

abu dhabi airport

star nu pa abu dhabis flygplats!! lever alltsa an sa lange, sjukt laskiga indierliknande manniskor har. de kollar mina skitiga klader och tuffsiga har, och sa har lortig kommer man leva framover! kanner endast pepp!!!!!!!!! :) :)
hors i sydney

puss dar hemma

Resfeber!

Här sitter jag i Daniel fars hus i vattholma 2mil utanför uppsala och har resfeber så det bara riner av mig! Ringde min far som jag inte han med att hälsa på innan jag åkte till östersund för att hinna med tåget! Men efter som han har lärt mig ett ordspråk som han andvänder ganska mycket som lyder (det är bättre en inget), Dock hade jag velat sett Ölmagen och mustach en sista gång innan jag hamnar på andra sidan jorden ^^

Vi var i uppsala igår där jag träffade en vid namn Emma rydberg som jag inte träffat på 2år, så nu känns det som jag har sakt hejdå till alla och träffat dom jag velat träffa innan jag åker! så nurullar jag tumarna och tänker igenom att jag har med allt!

PS:ha en bra vinter!

Påväg.

Då har vi lämnat Åre och Jämtland. Kändes riktigt tungt måste jag säga. De senaste dagarna har jag känt hur skönt det skulle vara att bara stanna hemma och strunta i den här resan, antar att det är någon form av resfeber som går över så fort vi anländer i "the land down under".

Hursomhelst har vi avklarat den första etappen av vår resa, tog tåget ner till farsan i Uppsala igår eftermiddag och här stannar vi tills imorgon då vi lyfter från Arlanda vid 16.50. Idag gick vi en sväng på stan och kikade lite. Käkade sedan middag med farsan och Maggan innan vi åkte in till stan igen och tog en fika med Ida, var riktigt kul att ses igen!

Imorgon drar vi alltså, lämnar Sverige och åker till andra sidan jorden på obestämd tid. Känns lite overkligt på något vis men jag har en känsla av att det här kommer att bli grymt kul!

Snakkast!

Uppsala baby

Harroee!

Vi befinner oss just nu hos Daniels underbara far samt Maggan på en mysig gård lite utanför Uppsala! Idag har vi varit inne i la stada för att hitta diverse grejer. Jag investerade till slut i en ny mp3 efter massa JÄVLA (bokstavligen) tjorv hit och dit. 1290 kr fattigare men det känns sjukt värt det. Än så länge i alla fall! Mina älsklings solglasögon som jag letat i två dygn gick självklart sönder igår när vi precis skulle kliva på tåget. De liksom bara ramlade isär. Jag sörjer dem fortfarande... Får bli ett nytt par väl framme på andra sidan planeten.

Flyget lyfter klockan 16.50 imorgon, vilket betyder att ni förmodligen inte kommer höra något från mig (här i alla fall) förrän jag landat i Sydney. (Pöjkan uppdaterar förhoppningsvis också innan vi åker).

Annars är det jätte roligt att så många har besökt bloggen hittills, fortsätt med det och kommentera gärna. Så vi även vet vad ni gör där hemma!

Ps. Herr Gunnar Nilsson, som försökte lura oss att du inte är "the BOSS". Du har skrivit in din hotmail så fint, så vi vet nu säkerligen att det är du. Och ingen annan! :)

Överkörd

Hejjjjj

Var i Åreby igår och svängde våra lurviga, om man så säg. Vi är inne på den nionde nedräkningsdagen så vi passar på att ha kul med alla här hemma. Sen blev Daniel överkörd av en taxi igår. Hans fot är trasig. Daniel går på kryckor. Stackars stackars stackars Daniel. Men han har sagt att det inte blir någon avbokning iallafall. Jag och Patrik diskuterade imorse att vi aldrig skulle klara oss utan Dana i det stora landet på andra sidan jorden. Jag kände mig också överkörd imorse, men det var endast en hemsk känsla som tur var.

"Hur mår du?"
"Det är lugnt... men det är inte bra"

Och fortsätt kommentera, det är jätteroligt att ni gör det:)

Jävla tjat.....

hejsan!

Ja då är det den 14 sep och det är 13 dagar kvar tills vi lämnar Järpen den 27sep, och 15 dagar tills vi börjar den första etappen av våran resa till Australien den 29sep.
Så lite resfeber har slagit in med att börja fixa med bank konton, titta på vad man ska ha med sig och tittat över hela nätet över vad vi kan möjligtviss göra den första veckan.

Eftesom jag inte anser mig som en större Poét av bibliskamot eller någon större skrivare så ska mitt inlägg vara kort denna kväll, Eftersom jag har inte så mycket mer att säga en vad som finns förklarat på sidan av Da(niel) och Ha(nna). Men kommer uppdatera lika mycket (försöka iaf ) som dom två andra.

M.v.H Pa(trik)

Två veckor

Hej mina vännerrrrrr!

Då var det två veckor kvar till avfärd. Den 29e September lämnar vi Sverige och styr vår kos mot andra sidan jorden, mot Australien & Sydney.

Idén till denna resa föddes någon gång under hösten 2009 efter att ha följt min syster Hanna-Sofias resa genom Australien. Min plan var från början att åka och hälsa på Hanna-Sofia och resa med henne under några månader men då mitt dåvarande arbete inte tillät mer semester än en månad ändrade vi om lite i planeringen och istället mötte vi upp i Queenstown på Nya Zeeland. Vi spenderade hela Februari 2010 på Nya Zeeland och denna resa gjorde mig ännu mer sugen på att utforska Australien. Ganska snart stod det klart för mig vad jag ville göra hösten 2010.

Till en början var det mest löst snack om resan. Många var peppade att följa med men av erfarenhet vet jag att det stannar oftast där. Mycket snack och lite verkstad. Ett tag var jag ganska inställd på att åka själv. Till slut blev det Hanna, Patrik och jag som sent en julikväll bokade flygbiljetten till Sydney.

Hur vi kommer att lägga upp vår resa är i dagsläget ganska oklart. Utöver flygbiljetten och fem hostelnätter i Sydney har vi fixat ett "Working Holiday Visa", ett arbetsvisum som tillåter oss att stanna i Australien i upp till 12 månader. Visumet ger oss dessutom möjlighet att jobba i landet om det skulle behövas för att dryga ut reskassan. Mer än så har vi inte planerat utan vi tar det som det kommer.

Häromdagen bokade jag dock hostel i Sydney under jul och nyår då alla är väldigt peppade på att fira nyår i där. Detta ska tydligen vara en upplevelse och det märks på hostelpriserna vill jag lova. De flesta hostels höjer priserna något fruktansvärt och många hostels har även krav på att man måste stanna en viss mängd nätter under dessa datum. Jag hittade dock ett boende i hyfsad prisklass och vi kommer preliminärt att stanna i Sydney elva nätter under jul och nyår.

På denna blogg kommer ni alltså kunna följa våra äventyr på andra sidan jorden och vi ska försöka bidra med att uppdatera den så ofta som möjligt. Det blir med största sannolikhet lite kaka på kaka då alla troligtvis kommer att skriva inlägg om samma saker men det får ni leva med.

Välkommen - HA(nna)DA(niel)PA(trik).

blambrar ur

Heeeiiiiiiiii bloggen

Vi har ett litet uppehåll här i bloggen för att Daniel säger att ingen kommer orka läsa förrän vi är i Australien. Men det skiter jag fullständigt i nu för (till herrns egen fördel) har jag idag fått reda på att jag får ha kvar mitt körkort! Underbart kan det tyckas vara. Vilket det också är! Ska alltså söka IKK imorgön!

Sen har vi även diskuterat designen på bloggen här just denna kväll. Fin kan jag tycka. En halv bakisdag tog det mig! Men. Det är ni som ska läsa skiten. Giv oss råd, tack! Så det kan fixas och trixas innan vi lämnar landet lagom.