Varanasi days

Jag har drabbats av en jävla otur de senaste dagarna. Mina flipflops gick sönder häromdan, min kamerazoom håller på att gå sönder och min laddare till datorn har också gått sönder. Sjukt drygt då de senaste två grejerna kommer att kosta en massa pengar att fixa när jag kommer hem, KUKEN! Det är verkligen inte vad jag behöver just nu.

Hursomhelst, igår gick vi upp klockan 05.00 och åkte ner till floden Ganges. Vi tog en båttur längs floden i soluppgången som tog oss en och en halv timme. Vi tog också en sväng förbi Indiens äldsta universitet innan vi åkte tillbaka till hotellet och sov ett par timmar. I övrigt blev det en ganska slapp dag igår och vi låg mest på rummet hela dagen bortsett från ett besök till ett buddhisttempel senare på eftermiddagen.

Idag är det "Holi" festival i Indien och indierna målar sig i massa olika färger och festar. Vi festar inte utan tar det även idag lugnt. Vi har kommit till en punkt nu där vi känner att vi inte orkar engagera oss längre. Vi gör så pass mycket med Yogi och det blir så intensivt så när vi har chans att chilla så gör vi det. Jag tror också att vi börjar längta hem nu båda två, det blir mer och mer uppenbart för varje dag som går. Imorn är det två veckor kvar. Imorn drar vi även vidare till Khajuraho, dit är det runt 50 mil så det blir en lång dag i bilen.


Båtar på Ganges




Bad-indier


Soluppgång






Manikarnika Ghat, fick inte ta bilder närmare. Här kremerar man folk helt öppet. Sjukt!




Haha, var bara tvungen!


Folk härjar med färger på hotellet.







Kommentarer
Postat av: Mamma

Har ni nadat i Ganges? Smutsigt eller?. Här regnar det för fullt. Inte så kul. I helgen har det varit inbrott på en restaurang och misshandel av en 15-åring. Polisen har visst tagit förövarna. Ha det gott. Kram

2011-03-21 @ 17:59:30
Postat av: Daniel

Nej vi badade inte i floden. Skulle inte gora det heller med tanke pa hur fororenad den ar. Doda djur, doda manniskor osv. Vilken restaurang hade inbrott? Kram!

2011-03-22 @ 04:56:09
URL: http://hadapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0