"So, traveling is your profession now?"

Från Khajuraho drog vi oss som sagt vidare mot Orchha i Fredags. Vi stannade en natt och vi hann med att kolla in ett fort som ligger i stan. Vi stannade därefter två nätter i Sanchi och där kollade vi in något buddhistmonument samt ett museum. Jamie och jag tog oss även en dagsfylla i Sanchi för att döda lite tid.

 

Just nu är Indien FÖR mycket. Vi har sett så mycket tempel, monument, museum och palats så vi är, om jag ska vara helt ärlig, förbannat jävla less nu. Det har blivit för mycket av det goda med andra ord. Det är dessutom väldigt energikrävande att bara vara här, då det är en helt annan livsstil i detta land.

 

Men men, jag får försöka hålla humöret uppe. Det är mindre än en vecka kvar tills jag åker hem nu och jag fick senast idag det glädjande beskedet att BBM har bokat stuga i Vemdalen över vårforum. Ska verkligen bli grymt kul att komma hem och träffa alla igen.

 

Två stopp har vi kvar på vår resa. Från Mandu, där vi befinner oss nu åker vi vidare mot Ajanta och sedan tillbaka till Mumbai.

 

Ma höres!



Från fortet i Orchha


Ena ko!


Hittade en tom snusdosa i Sanchi och även fast jag inte snusat på ett halvar var det inte annat än att man blev lite sugen, haha!


Sanchi och dess "Stupas"


Vid några grottor i Sanchi


Jahaz Mahal i Mandu
















Kommentarer
Postat av: Mamma

Fina bilder. Ska bli kul att du kommer hem. Det är massor av snö här. Kram

2011-03-29 @ 17:56:50
Postat av: Hanna-Sofia

Håll ut! Försök njuta av den sista tiden, för du kommer längta tillbaka så sjukt när du väl är hemma!

2011-03-30 @ 09:56:10
URL: http://hannasofiasresa.blogg.se/
Postat av: Farsan Carlson

Ganska mycke snö på Björis också. Dock läge att byta till sommardäck då vägarna är is o snöfria.

flightview.com kan jag kolla om din flight är i tid eller försenad.

Du är hjärtans välkommen hem.

lev å må resterande tid i Indialand.

kram pa

2011-03-31 @ 21:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0